مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:302021-04-10اقتصادي

خشکسالی و ضرورت اجرای انتقال آب از دریا به فارس


ضرورت اجرای طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که یکی از اهداف آن تامین زیرساخت های توسعه فارس و مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب در این استان است با توجه به خشکسالی های پی در پی سال های اخیر دو چندان می شود.

- طرح انتقال آب دریا به فارس که با توجه به حرکت این استان در مسیر صنعتی شدن و توسعه صنایع به ویژه صنایع آب بر، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، با هدف تامین زیرساخت های توسعه این استان اجرا می شود و شامل مدیریت تولید و توزیع و مصرف آب در استان فارس است که با توجه به خشکسالی های پی در پی سال های اخیر موضوعی مهم و حساس به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گام نخست از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس قرار است 15 میلیون متر مکعب آب به مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد برای تامین نیاز آبی صنایع موجود در این مناطق، منتقل و بخشی از آب آشامیدنی شهرستان های لامرد و مُهر نیز پس از شیرین سازی، تامین شود.

حال آنکه بسیاری از صاحبنظران اقتصادی بر این باورند که انتقال آب از دریا به شهرستان لامرد می تواند زمینه ای برای مدیریت بهتر منابع آب در استان فارس فراهم کند.

بستر انتقال آب از خلیج فارس برای استان فارس آماده است معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس شنبه 21 فروردین در نشست انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که در حرم مطهر شاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و ضرورت اجرای انتقال آب از دریا به فارس

خشکسالی و ضرورت اجرای انتقال آب از دریا به فارس