مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-10فرهنگي

«وحید جلیلی» از وضعیت غیرطبیعی در فیلمسازی ایران می گوید


کتاب «عبور از سینمای سانسور؛ تاملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» نوشته وحید جلیلی به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، وحید جلیلی منتقد فرهنگی و هنری و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در کتاب تازه اش، درباره وضعیت غیرطبیعی در فیلم‏سازی ایران سخن گفته است.

این کتاب از یک مقدمه و 15 نوشتار و گفتگو تشکیل شده است.

 عناوین بخش ها و نوشتارهای این کتاب عبارت است از: مسئله سینمای ایران؛ پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی!، سینمای دینی؛ اما کدام دین؟!، معناگرایی یا آرمان گریزی؟!، چالش عبور از سینمای سانسور، انفعال و باندبازی، جشنواره شاه سلطان حسینی، آنفولانزای سیمرغی در جشنواره فیلم های فجرانسوی، قواعد استثنایی، حقیقت برو گم شو!، کلیشه شکنی کلیشه ای، منطقه ممنوعه و لوکیشن ها ی گمشده، سینما به مثابه انرژی هسته ای، بازگشت عباس و سراغ خانه کدخدا.

در ادامه، مقدمه این کتاب را به قلم وحید جلیلی می خوانید: چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، الیور استون، کارگردان شهیر آمریکایی در سینما فلسطین تهران سؤالی را با سینماگران ایران درمیان گذاشت: چرا سینما را برای روایت انقلابتان به کار نگرفته اید؟ یکی از میان جمع فریاد کشید: حرف سیاسی نزن! آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«وحید جلیلی» از وضعیت غیرطبیعی در فیلمسازی ایران می گوید

«وحید جلیلی» از وضعیت غیرطبیعی در فیلمسازی ایران می گوید