مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:402021-04-10فرهنگي

مرمت بنای مشتاقیه در گرو تخصیص اعتبار است


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مرمت بنای مشتاقیه را در گرو تخصیص اعتبار دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی بنای تاریخی مشتاقیه نیاز به اعتبار لازم دارد، گفت: رایزنی برای مرمت این بنای تاریخی در حال انجام است.

شفیعی اظهار کرد: مرمت گنبد، کاشی کاری ها، رواق های اطراف بنا، طاق نماها، کف سازی و محوطه سازی حیاط بنای مشتاقیه کرمان به صورت مستمر در طول سالهای گذشته انجام شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به انجام عملیات استحکام بخشی بخش هایی از این بنا در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار طرح مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این استان دارای بیش از 700 اثر ثبت ملی و 7 هزار اثر شناخته شده است و اعتبارات مرمتی این استان پاسخگوی مرمت تمام بناهای تاریخی نیست.

شفیعی با بیان اینکه بنای مشتاقیه تحت مدیریت اداره اوقاف است، افزود: اداره اوقاف در زمینه مرمت و بازسازی این بنای تاریخی همکاری و مشارکت لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بنای مشتاقیه در گرو تخصیص اعتبار است

مرمت بنای مشتاقیه در گرو تخصیص اعتبار است