مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-10سياسي

اقدام جدید نهاد کتابخانه ها؛ ساخت کتابخانه های سیار همسو با زیست بوم طبیعی عشایر


سرپرست دفتر آموزش و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی، بهره گیری از تکنیک های نوین و فناورانه در ساخت کتابخانه های عشایری را یادآور شد و گفت: هزینه کرد بهینه در ساخت و ساز چنین نهاد فرهنگی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سجاد محمدیان در ارتباط زنده تلفنی با برنامه تقاطع فرهنگ در رابطه با راه اندازی کتابخانه های سیار برای عشایر گفت: قصد داریم با راه اندازی یک مسابقه، به خروجی فرهنگی که خلق کتابخانه عشایری است، برسیم.

وی در خصوص چرایی شکل گیری این پدیده فرهنگی گفت: یک و نیم درصد جمعیت کشور را مردمان عزیز عشایر تشکیل می دهند که افرادی سختکوش، قانع و غیور هستند و طبیعتا ما به عنوان فعالانِ یک سازمان فرهنگی موظف به ارائه خدمات مورد نیاز آن ها هستیم.

محمدیان ادامه داد: در این راستا بحثی مطالعاتی را شروع کردیم تا الگویی را برای طراحی کتابخانه ای مختص عشایر ارائه دهیم.

وی فراخوان مسابقه ای با محتوایی مشابهِ این طرح را مقدمه ای برای راه اندازی کتابخانه ای هم ماهیت با زندگیِ کوچ نشینی عنوان کرد و گفت: در این مسابقه در پی ایجاد کتابخانه ای هستیم که با اقلیم، بستر و زیست بوم طبیعی عشایر توجه دارد.

محمدیان گوناگونی ایلات و عشایر و نیز زیباشناسی این مردمان را رویکرد دیگر این کتابخانه سیار عنوان کرد و افزود: نقش فرهنگساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام جدید نهاد کتابخانه ها؛ ساخت کتابخانه های سیار همسو با زیست بوم طبیعی عشایر

اقدام جدید نهاد کتابخانه ها؛ ساخت کتابخانه های سیار همسو با زیست بوم طبیعی عشایر