مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-10پزشكي

قارچ هایی با ظاهری سالم اما کشنده


متخصص طب اورژانس و فلوشیپ سم شناسی بالینی در چهارمحال و بختیاری گفت: علائم حاد مسمومیت با قارچ سمی شامل تهوع، استفراغ، دل پیچه، سردرد، سرگیجه، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص طب اورژانس و فلوشیپ سم شناسی بالینی در چهارمحال و بختیاری گفت: علائم حاد مسمومیت با قارچ سمی شامل تهوع، استفراغ، دل پیچه، سردرد، سرگیجه، تپش قلب و قرمز شدن پوست است و علایم مزمن به شکل تشنج، نارسایی کبد و کلیه، مشکلات تنفسی، توهم، کما و حتی مرگ خود را نشان می دهد.

علیرضا اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شروع رشد قارچ ها در طبیعت اوایل بهار و اوایل پاییز و همراه با باران های پایه است.

اظهار کرد: از آن جا که تفکیک قارچ سمی از غیر سمی سخت است، در صورت استفاده از قارچ های موجود در کوهستان و جنگل ها ممکن است مسمومیت را برای فرد مصرف کننده در پی داشته باشد.

این متخصص طب اورژانس و فلوشیپ سم شناسی بالینی افزود: مسمومیت با قارچ سمی یک سری علایم حاد و یک سری علایم مزمن دارد که علائم حاد پس از دو ساعت شروع می شود، این علائم شامل تهوع، استفراغ، دل پیچه، سردرد، سرگیجه، تپش قلب و قرمز شدن پوست است.

وی ادامه داد: علایم مزمن به شکل تشنج، نارسایی کبد و کلیه، مشکلات تنفسی، توهم، کما و حتی مرگ خود را نشان می دهد، قاعدتا علائمی که مزمن هستند باعث عارضه و ایجاد ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ هایی با ظاهری سالم اما کشنده

قارچ هایی با ظاهری سالم اما کشنده