مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-08سياسي

هنر اسلامی باید مطالبه گر باشد/ هنر انقلابی هنوز پویا نیست


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هنر انقلابی باید مردم را به سمت استکبارستیزی سوق دهد، گفت: هنر اسلامی باید مطالبه گر بوده و مسئولان را بیدار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین نوری صبح پنج شنبه در دیدار جمعی از هنرمندان خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، به تبیین شاخصه های هنر انقلاب پرداخت و اظهار کرد: پسوند اسلامی بودن در هنر بیانگر این است که باید هنر دغدغه دین را داشته باشد و اگر هنری دغدغه دین و بایسته های دینی را نداشته باشد و برای احیای آموزه های دینی در جامعه تلاش نکند، نمی توان آن را هنر انقلاب اسلامی نامید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر انقلابی بودن هنر به معنای تحول آفرینی تأکید کرد و گفت: این هنر باید در جامعه تحول و تغییر ایجاد کند و هنر انقلاب اسلامی این است که جامعه ای را که در آن ظلم و فساد و کم کاری وجود داشته است، تغییر دهد و ظلم ستیز و فساد ستیز باشد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: از آنجایی که هنر با احساسات و عواطف سر و کار دارد، باید به گونه ای عمل کند تا عواطف و احساسات در خدمت عقل و دین قرار بگیرد.

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی باید عواطف و احساسات مردم را به گونه ای تحریک کند که بتوانند علیه نظام استبدادی و استکباری قیام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر اسلامی باید مطالبه گر باشد/ هنر انقلابی هنوز پویا نیست

هنر اسلامی باید مطالبه گر باشد/ هنر انقلابی هنوز پویا نیست