مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 08:102021-04-07دانش

امکان درمان زوال عقل در کودکان با نقاط کوانتومی کربنی ممکن شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه پیشرفته فناوری همگرایی (AICT) و دانشگاه ملی سئول از احتمال استفاده از نقاط کوانتومی کربنی برای درمان زوال عقل در کودکان، - پژوهشگرانی نشان دادند که می توان با استفاده از نقاط کوانتومی کربنی، به درمان زوال عقل در کودکان کمک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه پیشرفته فناوری همگرایی (AICT) و دانشگاه ملی سئول از احتمال استفاده از نقاط کوانتومی کربنی برای درمان زوال عقل در کودکان، موسوم به Niemann-pick type C 1 (NPC) خبر داد.

در مقاله ای که این گروه تحقیقاتی در مجله Nano Letters به چاپ رساندند، نتایج مثبت یافته های خود را روی عملکرد نقاط کوانتومی کربنی و مشتقات آن روی زوال عقل در دوران کودکی تشریح کردند.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی موسسه پیشرفته فناوری همگرایی و دانشگاه ملی سئول ثابت کردند که نقاط کوانتومی کربنی می توانند از سد خون مغز عبور کرده و با گذشتن از میان این سد و رسیدن به مغز انسان، سلول های آسیب دیده مغز را بدون تزریق مستقیم دارو به مغز درمان کنند.

آن ها همچنین دریافتند نقاط کوانتومی کربنی با اتصال به مغز تجمع داخل سلولی کلسترول را مهار می کنند و این نشان دهنده یک اثر درمانی در NPC است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان درمان زوال عقل در کودکان با نقاط کوانتومی کربنی ممکن شد

امکان درمان زوال عقل در کودکان با نقاط کوانتومی کربنی ممکن شد