مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 07:552021-04-07پزشكي

مراقب این قاتل خوراکی باشید!


یک متخصص قارچ شناسی پزشکی نسبت به استفاده از قارچ های خودرو در طبیعت هشدار داد و گفت: بسیاری از این قارچ ها سمی بوده و برخی از آنها تا بیش از 60 درصد مرگ آفرین هستند.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص قارچ شناسی پزشکی نسبت به استفاده از قارچ های خودرو در طبیعت هشدار داد و گفت: بسیاری از این قارچ ها سمی بوده و برخی از آنها تا بیش از 60 درصد مرگ آفرین هستند.

دکتر علی میکاییلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش رویش قارچ ها در فصل بهار، گفت: در طبیعت انواع قارچ های خودرو وجود دارد که متاسفانه عمده آنها قارچ های سمی هستند و مصرفشان با عوارض بسیاری همراه بوده و بعضا می توانند موجب مرگ افراد می شوند.

وی افزود: برخی قارچ های سمی به لحاظ ظاهری مشابهت بسیاری به قارچ های خوراکی دارند، بنابراین این احتمال هست که افراد دچار خطا شده و قارچ سمی را با قارچ خوراکی اشتباه بگیرند.

میکاییلی با اشاره به استفاده برخی افراد از روش های مختلف برای شناسایی قارچ های خوراکی، گفت: برخی افراد از شیر، ظروف نقره، پوست پیاز و .

برای تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی استفاده می کنند، درحالیکه این روش ها هیچ پایه و اساس علمی نداشته و به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از مسمومیت برخی قارچ ها تا بیش از 60 درصد است، گفت: قارچ ها انواع مختلفی دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب این قاتل خوراکی باشید!

مراقب این قاتل خوراکی باشید!