مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-07بين الملل

واکنش آمریکا به شکست مذاکرات سد النهضه


وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به شکست مذاکرات پیرامون سد النهضه، سه کشور ذیربط مصر، سودان و اتیوپی را به شروع مجدد گفتگو درباره این سد ترغیب کرد.

- وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به شکست مذاکرات پیرامون سد النهضه، سه کشور ذیربط مصر، سودان و اتیوپی را به شروع مجدد گفتگو درباره این سد ترغیب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: از میزان اهمیت آب رود نیل برای مردم مصر، سودان و اتیوپی آگاهیم و از این سه کشور می خواهیم یک گفتگوی سازنده را پیرامون سد النهضه شروع کنند.

وی افزود: به تلاش برای تقویت ثبات و شکوفایی مصر ادامه می دهیم که در این صورت دولت این کشور خواسته های خود را محقق می کند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این دور از مذاکرات پیرامون سد النهضه که روزهای چهارم و پنجم آوریل 2021 در جمهوری کنگو برگزار شد، پیشرفتی نداشت و به توافقی درباره شروع مجدد مذاکرات ختم نشد زیرا پیشنهاد سودان درباره تشکیل کمیته چهارجانبه بین المللی به رهبری کنگو جهت میانجیگری میان سه کشور ذیربط در خصوص سد النهضه توسط اتیوپی رد شد.

اتیوپی همچنین در جریان این نشست تمامی پیشنهادات و گزینه های مطرح شده توسط مصر برای توسعه روند مذاکرات و حضور کشورها و طرف ها در مذاکرات به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آمریکا به شکست مذاکرات سد النهضه

واکنش آمریکا به شکست مذاکرات سد النهضه