مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-06اقتصادي

فعالیت چینی ها در معادن طلای ایران


چینی ها از مدت ها پیش در معادن طلای ایران مشغول به کار هستند اما از آنجا که معادن طلا با ذخایر بیشتر در دست بخش دولتی است، فعالان بخش خصوصی هنوز نمی دانند که در سند همکاری 25 ساله ایران و چین چه تصمیمی برای معادن طلا گرفته شده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازتجارت نیوز، شهرام شریعتی دبیرکل خانه صنعت ، معدن تهران می گوید چینی ها مدت هاست که در معادن کشور کار می کنند و هر چقدر شرایط کار برای شان جذاب تر باشد استقبال بیشتری از آن می کنند.

او در گفتگو با تجارت نیوز ادامه می دهد: در موضوع سند همکاری 25 ساله بین ایران و چین، جزییات سرمایه گذاری یا بهره برداری از معادن به ما چیزی ابلاغ نشده اما آنچه واضح است معادن و از جمله معدن طلا بخشی از قراردادهای سرمایه گذاری بین ایران و چین است.

شریعتی ضمن تاکید بر اینکه از گذشته تا به امروز قراردادهای چین با دولت ایران برای بخش خصوصی غیرشفاف بوده گفت: معادن طلای ایران با ذخایر بالا، بیشتر دولتی هستند و خواه ناخواه اگر قراردادی در بخش تکنولوژی، فروش و سرمایه گذاری منعقد شود دولتی است و بخش خصوصی از مضمون قرارداد و اخبار آن مطلع نمی شوند.

بهرام شکوری، رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران هم با بیان اینکه از جزییات قرارداد 25 ساله ایران و چین به بخش خصوصی اطلاعاتی ندادند، به تجارت نیوز می گوید: اگر قرار است مان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت چینی ها در معادن طلای ایران

فعالیت چینی ها در معادن طلای ایران