مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 فروردین 1400 ساعت 09:252021-04-05سياسي

کتاب درک شهری از مشروطه به صورت مجازی عرضه شد


فایل پی دی اف درک شهری از مشروطه (مقایسه حوزه مشروطه خواهی اصفهان و تبریز) نوشته حجت الاسلام رسول جعفریان توسط نویسنده منتشر شد.

- فایل پی دی اف درک شهری از مشروطه (مقایسه حوزه مشروطه خواهی اصفهان و تبریز) نوشته حجت الاسلام رسول جعفریان توسط نویسنده منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با نگاهی به بیش از یک صد رساله سیاسی در طول سالهای 1324-1330 درباره مشروطه که ایرج افشار فهرست این رسالات را در مقدمه کتاب قانون قزوینی آورده اند و با بررسی بسیاری رسالات دیگر از جمله دهها عناوینی که در کتاب بنیاد اندیشه های سیاسی عصر مشروطیت به کوشش موسی نجفی جمع آوری شده و توسط موسسه مطالعات تاریخ معاصر منتشر شده است، می توان دریافت که ابهام فراوان و عدم نتیجه گیری مطلق در پاسخ به سوال مشروطه اصلاً چیست؟ مهمترین نکته ای است که از دید تئوریک درباره این جنبش پر سر و صدا وجود داشته و دارد، این مساله در بسیاری موارد باعث سر درگمی عوام و حتی نخبگان و علما نیز شده است و در حال حاضر نیز مورد مناقشه است.

این ابهام شامل چند پرسش است: ماهیت مشروطه چیست و مولفه های اصلی آن کدام است؟ مشروطه با مضامین دینی چه ارتباطی دارد؟ و بالاخره اینکه نشانه های موجود تحقق کدام نوع مشروطه را نشان می دهد؟ آنچه در کتاب مورد توجه و پژوهش قرار می گیرد: معطوف به اهمیت مطالب ذکر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب درک شهری از مشروطه به صورت مجازی عرضه شد

کتاب درک شهری از مشروطه به صورت مجازی عرضه شد