مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 09:102021-04-03پزشكي

فعال بودن 2 مرکز اوتیسم در گلستان/ 154 بیمار تحت درمان هستند


مدیرکل بهزیستی گلستان از فعال بودن دو مرکز درمانی اوتیسم در استان خبرداد و گفت: در گلستان 154 نفر با این اختلال شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مهدی حسینی بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است که برخی از والدین با نداشتن آگاهی از زمان طلایی رشد کودک و کاهش آلام آن را ازدست می دهند.

مدیرکل بهزیستی گلستان بیان کرد: علائم بارز اوتیسم از 1.

5 سالگی شروع و تا سه سالگی بروز داده می شود و اصلی ترین آنها عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام کارهای تکرای است.

وی افزود: در استان گلستان 154 نفر با این اختلال شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که نیازمند همراهی بیشتر والدین برای شناسایی افراد درگیر با این بیماری هستیم.

حسینی ادامه داد: والدین می توانند با مراجعه به سامانه اوتیسم بهزیستی، به صورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به 10 پرسشنامه از اختلالات فرزندان خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمایی ها و مشاوره های بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به وجود دو مرکز اوتیسم در گلستان گفت: مراکز فوق در شرق استان و شهرستان گنبدکاووس با ظرفیت 30 نفر و مرکز یارا در گرگان با ظرفیت 50 نفر به غر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال بودن 2 مرکز اوتیسم در گلستان/ 154 بیمار تحت درمان هستند

فعال بودن 2 مرکز اوتیسم در گلستان/ 154 بیمار تحت درمان هستند