مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 08:452021-04-03اقتصادي

راه اندازی دومین خط تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در قم


روزانه 700 تن پسماند در شهر قم جمع آوری می شود که 300 تن آن تبدیل به کود کمپوست می شود که امیدواریم در سال 1400 خط دوم تولید کمپوست نیز افتتاح شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقاییان نژاد با گرامیداشت اعیاد شعبان و عید نوروز اظهار داشت: سرانه فضای سبز در سال 94 میزان 13.

8 مترمربع بوده که در سال جاری به بیش از 20 مترمربع رسیده است و قم سومین کلانشهر در زمینه سرانه فضای سبز است.

شهردار قم با بیان اینکه افزایش این میزان فضای سبز در شهر قم از اقدامات مهم در سال های گذشته به شمار می رود، ابراز کرد: این یک حرکت بزرگی بود و حجم فضای سبز به بیش از 26 میلیون و 985 هزار مترمربع  رسیده است که در واقع بیش از 2 هزار و 700 هکتار فضای سبز است.

سقاییان نژاد افزایش بوستان های ویژه بانوان را موردتوجه قرار داد و افزود: 7 بوستان برای بانوان و در مجموع 372 بوستان در قم داریم که همه آن ها ایمن است، در سال های نخست خدمت در قم اکثر بوستان های شهری ناایمن بوده و دو مورد حادثه داشتیم، که خوشبختانه امروز آب نماها، بوستان ها و پارک های کودکان ایمن است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت بوستان ها در طرح جامع ایمنی شهری قم 1400 پیش بینی شده است، یادآور شد: ضمن اینکه در این طرح، آتش نشانی قم در سطح بالایی قرار دارد، چراکه نخستین رکن ایمنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی دومین خط تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در قم

راه اندازی دومین خط تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در قم