مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-03اقتصادي

درآمدزایی 800 میلیاردی «خارشتر» برای کشاورزان خراسان جنوبی


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به سطح زیر کشت خارشتر در استان و میزان تولید علوفه خشک، ارزش برداشت و چرای علوفه برای دامداران استان بالغ بر 800 میلیارد ریال خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گیاه خارشتر از سال سوم کاشت به بعد باردهی اقتصادی دارد و از هر هکتار زمین خارشتر هشت تا 10 تن علوفه تر و چهار تن علوفه کشت خشک برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه از خارشتر برای تولید علوفه، بذر و گیاه دارویی استفاده می شود، گفت: متاسفانه فرآوری و بهره برداری از خارشتر در استان برای چرای دام، برداشت علوفه خشک و تر و در برخی واحد های عرقیات سنتی هم از آن عرق استحصال می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: از چهار سال گذشته تولید بذر در مجموعه کشت و صنعت پیوند خاوران استان شروع و به تمام کشور به صورت بذر لخت و بذر پلیت شده صادر شده همچنین برنامه ریزی های وسیعی برای توسعه کشت خارشتر در پروژه هاب شتر در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: با توجه به سطح زیر کشت خارشتر در استان و میزان تولید علوفه خشک، ارزش برداشت و چرای علوفه برای دامداران استان بالغ بر 800 میلیارد ریال خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمدزایی 800 میلیاردی «خارشتر» برای کشاورزان خراسان جنوبی

درآمدزایی 800 میلیاردی «خارشتر» برای کشاورزان خراسان جنوبی