مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 03:102021-04-02پزشكي

حذف مهمترین روش شناسایی جنین های بیماری که هیچ درمانی ندارند


حذف غربالگری مادران باردار به معنای حذف مهمترین راهکار شناسایی جنین های بیماری است که هیچ روشی برای درمان آنها وجود ندارد و همواره خانواده هایشان تحت فشار اقتصادی و اجتماعی قرار دارند.

- ایسنا/همدان یک متخصص ژنتیک پزشکی گفت: حذف غربالگری مادران باردار به معنای حذف مهمترین راهکار شناسایی جنین های بیماری است که هیچ روشی برای درمان آنها وجود ندارد و همواره خانواده هایشان تحت فشار اقتصادی و اجتماعی قرار دارند.

دکتر احمدرضا صالحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال 1384 و با توافق نظر جمعی از فقها و متخصصان علوم پزشکی قانون سقط درمانی تصویب شد و به موجب این قانون سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر است و یا بیماری مادر که با تهدید جانی وی توأم باشد قبل از ولوج روح(چهار ماه) با رضایت زن مجاز بوده و مجازات و مسئولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود .

وی با بیان اینکه پس از این زمان روح در کالبد جنین دمیده می شود بنابراین سقط آن معادل با قتل نفس است، تصریح کرد: تریزومی 13، تریزومی 18، سندرم فریاد گربه، سیکلوپیا همراه با هولوپروزنسفالی، شیزنسفالی و مننگوانسفالوسل از بیماری هایی هستند که مجوز سقط درمانی برای آنها صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف مهمترین روش شناسایی جنین های بیماری که هیچ درمانی ندارند

حذف مهمترین روش شناسایی جنین های بیماری که هیچ درمانی ندارند