مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-02اقتصادي

دفاع زنگنه از تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت


علی رغم توافق اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت، اما تقاضای نفت دنیا هنوز به حجم تقاضای سال 2019 نرسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بیژن نامدار زنگنه شب گذشته پنجشنبه 12 فروردین ماه پس از پایان پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این سومین نشستی است که در سال میلادی جدید (2021) برای بررسی وضع بازار نفت برگزار شده است، اظهار کرد: اعضای اوپک پلاس در مجموع بسیار خوب به تعهدهای خود عمل کردند، گرچه مراعات بعضی از کشورها مطلوب نبوده و این موضوع سبب اعتراض بعضی دیگر از اعضا شده است.

وی با بیان اینکه برآوردها از وضع توسعه اقتصادی دنیا حاکی از رشد پنج درصدی است، تصریح کرد: بر مبنای این برآورد، تقاضا برای نفت خام با توجه به احیای کسب و کارها حدود 5.

6 میلیون بشکه افزایش می یابد، گرچه با توجه به اینکه 9.

6 میلیون بشکه از تقاضای نفت جهان در سال 2020 نسبت به سال 2019 کم شده بود هنوز هم سطح تقاضای نفت به سال 2019 نرسیده است، احتمال دارد تقاضای نفت دنیا در سال 2022 به سطح سال 2019 برسد.

وزیر نفت ادامه داد: اعضای اوپک پلاس در نشست امروز با توجه به به موفق بودن واکسیناسیون از یک سو و اختصاص 1900 میلیارد دلار از طرف دولت آمریکا به عنوان محرک اقتصاد از سوی دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع زنگنه از تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت

دفاع زنگنه از تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت