مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 10:102021-03-31اجتماعي

لزوم برخورد قاطع قضایی با آتش زنندگان کاه و کلش مزارع در دزفول


رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: لازم است که برخورد دستگاه قضایی با آتش زنندگان کاه و کلش اراضی کشاورزی و جنگل ها در این شهرستان بازدارنده و قاطعانه تر باشد.

- رضا قپانچی پور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هرساله در فصل برداشت گندم، برخی کشاورزان مبادرت به آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشت می کنند که این امر موجب آسیب جدی به بافت خاک، زیستگاه های گونه های جانوری و گیاهی و آلودگی شدید هوا می شود.

وی، آتش زدن کاه و کلش اراضی را یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی در دزفول برشمرد و افزود: در برخی موارد سرایت آتش از اراضی کشاورزی به جنگل ها و مراتع موجب آتش سوزی های گسترده در سطح جنگل ها و مراتع نیز می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به تشکیل 20 پرونده قضایی برای کشاورزان متخلف در سال گذشته، تصریح کرد: خروجی این پرونده های قضایی چندان بازدارنده و مطلوب نبود؛ بنابراین ضروری است که دستگاه قضایی در سال جاری برخورد قاطعانه تری با کشاورزان متخلف داشته باشد.

قپانچی پور بیان کرد: بر اساس قوانین هوای پاک، اداره جهاد کشاورزی متولی این امر است؛ بنابراین لازم است که این اداره در راستای آموزش به کشاورزان و ارائه راهکارهای جدید به جای آتش زدن کاه و کلش برنامه ریزی های مستمری را داشته باشد تا با اقدامات اساسی، این معضل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم برخورد قاطع قضایی با آتش زنندگان کاه و کلش مزارع در دزفول

لزوم برخورد قاطع قضایی با آتش زنندگان کاه و کلش مزارع در دزفول