مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 04:352021-03-31اجتماعي

بجستان دیار کاروانسراها و رباط ها


یکی از شهرهای کویری که کاروانسراهای زیادی را در دل خود جای داده ، شهرستان بجستان است و رباط زین آباد، رباط فخرآباد و کاروانسرای قاسم آباد از جمله مهمترین این بناهای تاریخی است که امروزه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان بجستان به حساب می آیند.

- شاید هر کدام از ما عبور از مسیر شهرها و آبادی های کویری را یک بار هم که شده تجربه کرده ایم، مسیرهایی که تا چشم کار می کند خودنمایی خاک است و خلوت خار و آفتاب درخشان و شاید در این مسیر به ظاهر تکراری، گاهی اوقات وجود بناهایی تاریخی که از بیشتر آن ها خرابه ای بیش بر جای نمانده است توجه ما را به خود جلب کرده است، بناهایی که اکثرا بقایای کاروانسراها و رباط هایی هستند که روزی روزگاری یکی از مهمترین کانون ها برای مسافران بین راهی بوده اند و اگر در عقب گرد زمان برای لحظه ای سفری به گذشته داشته باشیم جنب و جوش و هیاهوی آن، سکوت امروزی آن را از یادمان خواهد برد.

مکان هایی که در روزگاران قدیم علاوه بر استراحت و تجدید قوا مکانی برای تعامل اندیشه ها و تبادل و تقابل آداب و رسوم اقوام و ملل مختلف بوده است.

به طور کلی و در یک تعریف ساده، کاروانسرا به مکانی می گویند که کاروان را در خود جای می دهد و پلان آن معمولا مربع و یا مستطیل شکل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بجستان دیار کاروانسراها و رباط ها

بجستان دیار کاروانسراها و رباط ها