مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 04:502021-03-30پزشكي

تقویت سلامت استخوان و خون با بهترین منابع غذایی ویتامین K


یک فنجان اسفناج پخته می تواند 740 درصد از ارزش روزانه برای ویتامین K را تامین کند که این ماده غذایی را به بهترین انتخاب برای دریافت این ویتامین تبدیل می کند.

- لیو استرانگ ، به گفته موسسه ملی سلامت آمریکا، زنان بزرگسال به 90 میکروگرم ویتامین K در روز نیاز دارند، در شرایطی که این میزان برای مردان بزرگسال 120 میکروگرم است.

گروه های خاصی از افراد ممکن است در دریافت ویتامین K به میزان کافی با دشواری مواجه باشند، از جمله نوزادانی که در بدو تولد تزریق ویتامین K را دریافت نمی کنند، افراد مبتلا به شرایط سلامت خاص، مانند بیماری سلیاک که جذب این ماده مغذی را کاهش می دهند و افرادی که عمل جراحی کاهش وزن را انجام داده اند.

در ادامه با برخی از بهترین منابع غذایی برای ویتامین K که بسیاری از آنها در دسته سبزیجات برگدار قرار دارند بیشتر آشنا می شویم.

هشدار ویتامین K می تواند به طور خطرناکی در عملکرد داروی رقیق کننده خون وارفارین (کومادین) تداخل ایجاد کند.

اگر یک داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، درباره افزودن مواد غذایی سرشار از ویتامین K به رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

اسفناج: 888.

5 میکروگرم یک فنجان اسفناج پخته می تواند 740 درصد از ارزش روزانه برای ویتامین K را تامین کند که این ماده غذایی را به بهترین انتخاب برای دریافت این ویتامین تبدیل می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت سلامت استخوان و خون با بهترین منابع غذایی ویتامین K

تقویت سلامت استخوان و خون با بهترین منابع غذایی ویتامین K