مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 16:252021-03-29اقتصادي

احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور به شکل گل ارکیده در دریای خزر


شهردار نوشهر از احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر خبر داد و گفت: مجوز و موافقت اولیه برای احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نوشهر، علی امانی شهردار نوشهر بعدازظهر امروز از نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر رونمایی کرد و گفت: جانمایی این جزیره در منطقه زیبا با چشم انداز رویایی از جنگل و دریا در ورودی شرقی این شهرستان مقابل پارک نگین قرار دارد که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می گیرد چرا که مجوز آن توسط اداره سازمان بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران صادر شد.

شهردار نوشهر اضافهکرد: در طراحی این جزیره منحصر به فرد که به شکل گل اُرکیده از گل های زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگل های هیرکانی است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

شهردار نوشهر تاکید کرد؛ این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم متر تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می شود، همچنین وسعت این جزیره 18 هکتار است که در طراحی آن امکاناتی همچون اسکله با  قابلیت پذی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور به شکل گل ارکیده در دریای خزر

احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور به شکل گل ارکیده در دریای خزر