مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 04:352021-03-28اقتصادي

ماراتون جهانی برای ساخت کارخانه های تراشه سازی


دولتهای سراسر جهان در مواجهه با کمبود تراشه که صنایع خودروسازی و لوازم الکترونیک را با چالش جدی روبرو کرده و وابستگی آنها به شرکتهای تایوانی را بارز کرده است، - دولتهای سراسر جهان در مواجهه با کمبود تراشه که صنایع خودروسازی و لوازم الکترونیک را با چالش جدی روبرو کرده و وابستگی آنها به شرکتهای تایوانی را بارز کرده است، حمایت مالی عظیمی برای ساخت کارخانه های تولید نیمه رسانا فراهم می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرای اتفاق نظر جمعی که درباره ضرورت متنوع کردن منابع تامین تراشه وجود دارد، نگرانی نسبت به ایجاد ظرفیت مازاد در صنعت تراشه در نتیجه هزینه بالای دولت ها و شکافهایی در خصوص استراتژی افزایش ظرفیت تولید تراشه پیشرفته شکل گرفته است.

دولتهای آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن بدنبال صرف ده ها میلیارد دلار برای ساخت کارخانه های پیشرفته تولید تراشه هستند زیرا بیش از دو سوم از تراشه های رایانه پیشرفته در تایوان تولید می شود.

یک فرمانده نظامی ارشد آمریکا هفته گذشته به قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد احتمال تصرف تایوان توسط چین، اصلی ترین نگرانی در اقیانوسیه است.

چین هم در تلاش برای کاهش وابستگی به فناوری غربی، یارانه هایی را در اختیار صنعت تراشه خود قرار داده که شامل تشکیل صندوق سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری در سال 2019 بوده و این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماراتون جهانی برای ساخت کارخانه های تراشه سازی

ماراتون جهانی برای ساخت کارخانه های تراشه سازی