مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 03:552021-03-27پزشكي

همه چیز درباره واکسن های کرونای ایرانی


بر اساس تحقیقات منتشرشده سرعت جهش در ویروس کرونا تقریباً نصف ویروس آنفلوانزا بوده که به طراحی واکسن ها کمک می کند، اما برای جلوگیری از جهش های ویروس کرونا باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

دکتر زهره جهانگیری زاده، مهندس پروتیین و طراحی دارو و مدیر بخش تحقیقات و توسعه داروهای نوترکیب و واکسن در گفت وگو با ایسنا، از آخرین تحقیقات و یافته ها درباره واکسن کرونا، واکسن های مجوز داده شده در ایران و همچنین ساخت واکسن کرونای ایرانی می گوید.

او همچنین در این گفت وگو از زمان مناسب تا ملاحظات برای تزریق واکسن و ایمنی جمعیت می گوید که در ادامه می خوانید.

ابتدا به فرایند ساخت واکسن در دنیا اشاره ای داشته باشید و اینکه واکسن های جهان چه ویژگی ها و وجه تمایزی از یکدیگر دارند؟ تکنولوژی و فناوری هایی که برای تولید و توسعه واکسن های SARS-COV-2 استفاده شده بر اساس دو نوع فناوری است: الف- روش کلاسیک و قدیمی که سال های طولانی است از این روش برای تولید واکسن علیه بیمارهایی مختلف استفاده می شود و خود شامل دو دسته می شود: دسته اول: استفاده از ویروس کامل که می تواند به صورت ویروس زنده ضعیف شده یا کشته شده باشد.

واکسن غیرفعال (یا واکسن کشته شده) یک واکسن متشکل از ذرات ویروس است که در آزمایشگاه کشت شده و سپس توسط روش های شیمیایی یا حرارتی، ذرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره واکسن های کرونای ایرانی

همه چیز درباره واکسن های کرونای ایرانی