مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 19:152021-03-25سياسي

حاجی فیروز با نژادپرستی ارتباطی ندارد


سیاه در فرهنگ ایرانی، چه حضور او در اساطیر ما و چه استمرار این حضور در نمایش های آیینی و سنتی ما، به هیچ عنوان با نژادپرستی ارتباطی ندارد.

- محمد جعفری قنواتی می گوید: سیاه در فرهنگ ایرانی، چه حضور او در اساطیر ما و چه استمرار این حضور در نمایش های آیینی و سنتی ما، به هیچ عنوان با نژادپرستی ارتباطی ندارد.

این پژوهشگر فرهنگ عامه و عضو شورای عالی علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی در پی بخشنامه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مبنی بر پرهیز از استفاده از حاجی فیروز با صورت سیاه در کارناوال های نوروزی به دلیل جلوگیری از سوءبرداشت های نژادپرستانه در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، درباره این چهره فرهنگ ایران سخن گفته است.

در این یادداشت می خوانیم: هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد والله آدمی در می ماند که چه باید بگوید! در این سرزمین اهانت به آن بخش از فرهنگ ایران که ریشه در ایران باستان دارد کم هزینه ترین و در عین حال رایج ترین امور برای اشخاصی با دیدگاه های مختلف و متضاد شده است.

یک روز بایستی در نقد دیدگاه های کسانی که شناختی از فرهنگ نیاکان مان ندارند و بر این باورند که ایرانی ها در پیش از اسلام فاقد فرهنگ بوده اند، مطلب نوشت و توضیح داد که سیزده به در ، سیزده به در است و روز طبیعت اصطلاحی من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجی فیروز با نژادپرستی ارتباطی ندارد

حاجی فیروز با نژادپرستی ارتباطی ندارد