مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 18:552021-03-25اقتصادي

صید ماهی در سد ارس پلدشت ممنوع شد


صید انواع ماهیان استخوانی دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت، بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور از روز 4 فروردین ماه ممنوع است.

- محمد مقدم در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،  با بیان اینکه بعد از 6 ماه فعالیت صید و صیادی صید ماهی از سد ارس ممنوع شد، اظهار داشت : امسال 3700 تن انواع ماهیان استخوانی از دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت صید شده که 25 درصد آن توسط 400 نفر صیاد عضو تعاونی های 18 و 19 و 75 درصد آن نیز توسط صیادان غیرمجاز صید شده است.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 100 تن افزایش یافته و گونه هایی که در این دریاچه صید می شوند شامل صوف، کپور، امور، بیک هد، فتوفاک و سیم برگ هستند.

رییس اداره شیلات پلدشت گفت: ممنوعیت صید انواع ماهی به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره برداری ذخایر ارزشمند آبزیان در این دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه داشته و در صورت مشاهده احتمالی، با متخلفان برخورد قانونی انجام می شود.

مقدم خاطرنشان کرد: دریاچه سد ارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری کشور و استان به شمار می رود و تعداد 400 نفر صیاد در تعاونی های 18 و 19 ارس اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه به علت صید غیرمجاز و کاهش ذخایر ماهیان رودخانه ارس، متوسط صید امسال هر صیاد2 تن بوده است، عنوان کرد: متوسط درآمد تعاونی های صید و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید ماهی در سد ارس پلدشت ممنوع شد

صید ماهی در سد ارس پلدشت ممنوع شد