مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 07:102021-03-25سياسي

سال گذشته 170 قطعه عتیقه و بدل در فارس کشف شد


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد که سال گذشته 170 قطعه عتیقه و بدل در این استان کشف و ضبط شد.

- سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد پنج شنبه 5 فروردین در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات شاخص حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در سال 99 پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، بهمنی نژاد گفت: در این مدت با تلاش و فعالیت های مستمر و شبانه روزی نیروی های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در مراقبت از میراث تاریخی استان، 170 قطعه اشیای عتیقه و بدل و 161 قطعه ادوات مربوط به حفاری غیرمجاز و همچنین در این مدت تعداد 21 دستگاه فلزیاب نیز از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد: همچنین در مدت مذکور، جلوگیری از 64 مورد تصرف و تملک حریم و 68 مورد ساخت وساز غیرمجاز و در مواردی نیز پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

بهمنی نژاد اضافه کرد: از حفاری های غیرمجاز انجام شده 16 مورد در منطقه ثبتی و 87 مورد در منطقه غیرثبتی بوده که بر این اساس، 160 نفر متهم دستگیر و پرونده آن ها توسط بخش حقوقی در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال گذشته 170 قطعه عتیقه و بدل در فارس کشف شد

سال گذشته 170 قطعه عتیقه و بدل در فارس کشف شد