مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 23:102021-03-22سياسي

نقش 10 مهندس مشهور در پیشرفت علم رباتیک


رباتیک به بخشی اساسی در جامعه مدرن تبدیل شده است اما ما چگونه به اینجا رسیدیم؟ ربات ها از دوران باستان به نوعی یا به شکلی دیگر وجود داشته اند.

- گزارشاتی مبنی بر وجود ابزارهای خودکار در یونان باستان و روم وجود دارد و بنابر گزارش ها ربات های مکانیکی ساده ای نیز در چین طراحی و ساخته شده اند.

حتی لئوناردو داوینچی ایده یک شوالیه مکانیکی را در قرن پانزدهم مطرح کرد که بسیار شبیه برخی از انسان نماهایی است که اکنون در دنیای مدرن شاهد آن هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چه ربات ها را دوست داشته باشید چه از آنها بترسید باید بدانید که ربات ها جزء جدایی ناپذیر دنیای ما شده اند و خیلی حرفه ای راه خود را در حوزه های مختلف اعم از پزشکی، صنعت خودرو، هوا و فضا و سرگرمی باز کرده اند.

طبق گزارشات اخیر انتظار می رود ارزش صنعت رباتیک تا سال 2025 به 158 میلیارد دلار برسد که این جهشی عظیم نسبت به ارزش آن در سال 2020 یعنی 66.

48 میلیارد دلار است.

گرچه افراد موفق بسیاری در پیشرفت این علم نوین نقش مهمی داشته اند اما ما در این خبر به معرفی برخی مهندسان نامی علم رباتیک که گامی مهم در پیشرفت این صنعت برداشته اند، پرداخته ایم.

1.

جوزف انگلبرگر جوزف انگلبرگر (Joseph Engelberger) مهندس و موسس اولین شرکت رباتیک است که به عنوان پدر علم رباتیک شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش 10 مهندس مشهور در پیشرفت علم رباتیک

نقش 10 مهندس مشهور در پیشرفت علم رباتیک