مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-20پزشكي

54 مرکز توانبخشی روزانه در خدمت افراد دارای سندرم داون


سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در آستانه روز جهانی سندرم داون گفت: 54 مرکز توانبخشی روزانه به افراد دارای سندرم داون این استان خدمات می دهند و 110 بیمار سندرم داون در این مراکز تحت آموزش و درمان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه تقریبا 10 درصد مجوزهای سقط جنین دارای معلولیت، مربوط به جنین های دارای نشانگان داون است، گفت: برآورد کلی این است که نیم در هزار متولدین، دارای این بیماری هستند و همکاران ما در بخش ژنتیک، در تلاشند که با مشاوره و آزمایشات ژنتیک، از بروز این گونه تولدها پیشگیری کنند اما آماری از تعداد مبتلایان به سندرم داون در استان در دست نداریم و برآوردها بیشتر تخمینی است.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، تدوین شناسنامه ژنتیک برای تمام ان دارای معلولیت نباشیم.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی  افزود: در خراسان رضوی، هیچ عدد و رقم قابل استنادی به جز آنچه در موارد ختم بارداری از طریق آزمایشات ژنتیک مشخص می شود نداریم و آن عدد همان طور که گفته شد حدود 10 درصد سقط ها را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: به جهت اینکه همه خانواده ها و زوجین برای مشاوره و آزمایش ژنتیک به بهزیستی مراجعه ندارند بنابراین آماری که ما از ختم بارداری یا سقط د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

54 مرکز توانبخشی روزانه در خدمت افراد دارای سندرم داون

54 مرکز توانبخشی روزانه در خدمت افراد دارای سندرم داون