مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 05:552021-03-20فرهنگي

گشایش گنجینه موسیقی در قلب جلفا


17 سال است که دیگر، محله جلفا هیچ کودک بی سرپرستی ندارد و با تلاش دوست داران فرهنگ و هنر، خانه تاریخی ای که در گذشته محل نگهداری این کودکان بوده، - حالا به گنجینه موسیقی ارمنیان جلفا بدل شده است.

زویا خاچاطور، رییس کارگروه پروژه تأسیس گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو به ایسنا می گوید: یکی از محله های قدیمی اصفهان که در سال 1606 میلادی بنا شده، محله ارمنی نشین جلفای نو است.

محله جلفا نوی اصفهان از نظر سیمای شهری و شهرسازی، نسبتاً دارای طراحی منطقی و دقیقی بوده و از برترین محله های اصفهان به شمار می رود.

او ادامه می دهد: در این محله، گردشگران می توانند به صورت پیاده، در منطقه تاریخی تردد و از کلیساها، بازار و میدان ها بازدید کنند و این امر علاوه بر سودآوری و کسب منافع اقتصادی برای مردم محلی، باعث ایجاد تعاملی فرهنگی میان جامعه کوچک میزبان و انبوه گردشگر داخلی و خارجی نیز می شود.

به گفته این فعال فرهنگی، پس از گذشت قریب به چهار صد سال از تأسیس جلفا، این محله می تواند نقشی مهم در توسعه گردشگری شهری در اصفهان و ایران داشته باشد.

رییس کارگروه پروژه تأسیس گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو با اشاره به اهمیت موزه تأکید می کند: موزه ها مهم ترین ابزار برای معرفی میراث ملموس و ناملموس باقیمانده از گذشتگان به حساب می آیند و بحث تأسیس موزه، بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشایش گنجینه موسیقی در قلب جلفا

گشایش گنجینه موسیقی در قلب جلفا