مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 04:202021-03-18فناوري

شیراز می تواند قطب تولیدات اینترنت اشیاء شود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در سال جهش تولید در حوزه الکترونیک وضعیت صنعت الکترونیک در استان فارس جهش خوبی داشته گفت: امروز شیراز با تکیه به ظرفیت ها و داشته های خود می تواند به قطب تولیدات اینترنت اشیاء در کشور تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی این سخنان را شامگاه چهارشنبه و در پایان نخستین روز سفر به استان فارس در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم استان بیان کرد.

اینترنت اشیاء (IOT) شامل اشیاء و وسایل اطراف و محیط زندگی انسان می شود که قابلیت اتصال به اینترنت و فضای مجازی را دارا هستند و امکان کنترل و مدیریت آنها از طریق اپلیکیشن های موجود در تلفن های همراه هوشمند فراهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در گذشته شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، صنایع قطعات الکترونیکی و صاایران در استان فارس کارخانه های بزرگی بودند که صنعت الکترونیک را در کشور پیگیری می کردند.

او افزود: کارخانه مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) پس از ورشکستگی بر اساس ماده 141 به دستگاه قضایی واگذار شده بود و اداره املاک آن برای پرداخت مطالبات طلبکاران تحت تصرف قوه قضاییه درآمده بود و امکان بازیابی آن نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز می تواند قطب تولیدات اینترنت اشیاء شود

شیراز می تواند قطب تولیدات اینترنت اشیاء شود