مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 20:452021-03-15فرهنگي

نگاه به ادبیات در سالی که گذشت


کامیار عابدی با بیان این که در سال 1399 گرایش به محتوا در میان مخاطبان کتاب بیشتر شده است می گوید: فضای نونمایی که وجود داشت، کمی به حاشیه رفته و خوانندگان بیشتر به دنبال محتوای واقعی هستند.

- کامیار عابدی با بیان این که در سال 1399 گرایش به محتوا در میان مخاطبان کتاب بیشتر شده است می گوید: فضای نونمایی که وجود داشت، کمی به حاشیه رفته و خوانندگان بیشتر به دنبال محتوای واقعی هستند.

  این منتقد و پژوهشگر ادبی در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت ادبیات و کتاب در سالی که گذشت، اظهار کرد: تصور می کنم موج همه گیری کرونا در طول یک سال اخیر تاثیر عجیب و غریبی در حوزه فرهنگ و ادبیات برجای گذاشت.

اوایل شیوع این ویروس نویسندگان، مترجمان، ناشران و پژوهشگران ما قدری سردرگم بودند و نمی توانستند موضوع را حلاجی کنند.

نمایشگاه کتاب هم برگزار نشد و اتفاقات دیگر؛ اما به تدریج نوع زیست کسانی که اهل کتاب و ادبیات هستند، تغییر کرد که خود مهم بود.

او افزود: تعداد کتاب خوان ها 20 تا 30 درصدی اضافه شد، همچنین تعداد و تنوع کتاب هایی که منتشر شد زیاد بود، اگر به ناشرانی مانند ثالث، مروارید و نی نگاه کنید، می بینید تعداد و عناوین کتاب هایی که جدید منتشر کردند، قدری بیشتر از سال های قبل بوده است و این انتشار پی در پی کتاب ها نشان می داد که خوانندگان در خانه دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه به ادبیات در سالی که گذشت

نگاه به ادبیات در سالی که گذشت