مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 06:152021-03-15اقتصادي

کولبر؛ قاچاقچی نیست / مسئولان به وعده های خود عمل کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛* بار ها شنیده ایم که از کولبری به عنوان شغلی غیرقانونی یاد می شود و به اشتباه، کولبران را قاچاقچی خطاب می نامند، - شرایط بد اقتصادی و آمار بالای بیکاری در استان های غربی کشور، مرزنشینان را مجبور به کولبری کرده و آنان ناچارند برای گذران معیشت به اینکار سخت و طاقت فرسا تن دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛* بار ها شنیده ایم که از کولبری به عنوان شغلی غیرقانونی یاد می شود و به اشتباه، کولبران را قاچاقچی خطاب می نامند، اما حقیقت این است که کولبران از سر ناچاری به این شغل کاذب روی می آورند.

این روز ها کولبری محدود به جنسیت و سن خاصی نیست و مرزنشینان به دلیل وضعیت بد اقتصادی و بیکاری ناچارند که به اینکار سخت و طاقت فرسا تن دهند و در سرما و گرما جان خود را برای بدست آوردن لقمه نانی، کف دستشان بگذارند و تمام خطرات عبور از مسیر های مرزی غیرقانونی را به جان بخرند تا فقط امرار معاش کنند و شرمنده خانواده هایشان نشوند.

استان کردستان از نظر تعداد کولبر در صدر آمار ها قرار دارد؛ اما به غیر از آن، استان های کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی هم دارای تعداد زیادی کولبر هستند که روز به روز بر تعداد آنان اضافه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کولبر؛ قاچاقچی نیست / مسئولان به وعده های خود عمل کنند

کولبر؛ قاچاقچی نیست / مسئولان به وعده های خود عمل کنند