مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 12:402021-03-14اجتماعي

ارزش اکولوژیک تالاب ها 10 برابر جنگل هاست


رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: تالاب ها از غنی ترین اکوسیستم های کره زمین هستند و ارزش اکولوژیک آن ها 10 برابر جنگل ها و 200 برابر زمین های زراعی است و برای حفظ تالاب ها باید جهانی فکر و منطقه ای عمل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در پیام عیسی کلانتری به دومین جشنواره عکس و فیلم محیط زیست همدان با محوریت تالاب ها و زیستگاه های آبی آمده است: تالاب ها از غنی ترین اکوسیستم های کره زمین هستند و ارزش اکولوژیک آن ها 10 برابر جنگل ها و 200 برابر زمین های زراعی است و برای حفظ تالاب ها که دارای ارزش منطقه ای، ملی و جهانی هستند باید جهانی فکر کرد و منطقه ای عمل کرد.

اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حفظ و احیای تالاب های کشور با وجود تحریم در دوران 50 ساله کنوانسیون رامسر بی نظیر بوده است به طوری که 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حراست از تالاب ها در این دولت اختصاص یافت و حق آبه تالاب ها نیز در این دولت به رسمیت شناخته شد.

رویدادهای فرهنگی مرتبط با تالاب ها از جمله جشنواره، نمایشگاه، سمینار و همایش در سطوح منطقه ای نیز سهم کوچک اما تاثیرگذاری در معرفی ارزش و کارکردهای این زیستگاه های ارزشمند به جوامع محلی و متخصصان و مسئولان امر داشته است که در حفظ و احیای این گهواره های تنوع زیستی موث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش اکولوژیک تالاب ها 10 برابر جنگل هاست

ارزش اکولوژیک تالاب ها 10 برابر جنگل هاست