مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 11:352021-03-13سياسي

بخش زیادی از آب رها شده ی سد درودزن برای کشاورزی هدر می رود


نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفـت: در حالی همه از کمبود آب شرب گله دارند که طبق نظر کارشناسان سالانه میزان زیادی از آب رهاسازی شده برای زمین های کشاورزی زیر سد درود زن تا بختگان، - ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفـت: در حالی همه از کمبود آب شرب گله دارند که طبق نظر کارشناسان سالانه میزان زیادی از آب رهاسازی شده برای زمین های کشاورزی زیر سد درود زن تا بختگان، هدر می رود.

جلال رشیدی کوچی شنبه 23 اسفند در جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: سالانه 140 150 میلیون مترمکعب آب برای زمین های کشاروزی زیر سد درود زن تا بختگان رهاسازی می شود که طبق نظر کارشناسان بین 25 تا35 درصد از این آب پرت رفته و به دلیل فرسودگی کانال ها از آن بهره ای برده نمی شود.

او خاطرنشان کرد: در واقع 45 میلیون مترمکعب آب آب شیرین شرب از بین می رود؛ آبی که می توان با آن کل دشت کربال و روستاهای مرودشت و ارسنجان را سیراب کرد تا مردم مشکلی نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، راه جلوگیری از هدر رفت این میزان آب را لوله گذاری کانال ها ذکر و عنوان کرد: هزینه این کار از آزادره و بزرگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش زیادی از آب رها شده ی سد درودزن برای کشاورزی هدر می رود

بخش زیادی از آب رها شده ی سد درودزن برای کشاورزی هدر می رود