مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 15:302021-03-11سياسي

نیشابور شهر چند هزار ساله بدون موزه


شهر نیشابور با پیشینه چندهزار ساله و داشتن بیش از چهار هزار هکتار عرصه تاریخی از داشتن یک موزه استاندارد برای نگهداری اشیای باستانی کشف شده در این پهنه محروم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: موزه ها، گنجینه تاریخ، میراث و فرهنگ هر کشوری هستند و با حفظ و نگه داشتن آثار به جا مانده از پیشینیان نقش مهمی در تقویت هویت ملی و فرهنگی کشور دارند.

از سوی دیگر موزه ها همواره مرکز توجه گردشگران و دانشمندان محسوب می گردند و براین اساس کشورها می کوشند با هرچه غنی تر کردن موزه هایشان اقتصاد گردشگری خود را تقویت کنند.

در این میان شهر تاریخی نیشابور با داشتن بزرگ ترین پهنه تاریخی کشور به وسعت چهار هزار و 500 هکتار هنوز از داشتن یک موزه استاندارد برای نگهداری آثار تاریخی کشف شده در کاوش های تاریخی این منطقه محروم است.

در حالی که در مخزن تنها موزه نیشابور در کاروانسرای شاه عباسی چندین هزار شیء تاریخی موجود است که به خاطر نبود شرایط مناسب از نظر دما و رطوبت تنها 200 شیء تاریخی به نمایش گذاشته شده و گردشگران و علاقه مندان از دیدن بخش عظیمی از این اشیای تاریخی محروم هستند.

بوروکراسی اداری سرمایه گذاران فرهنگی را خسته می کند معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: با توجه به غنا و وسعت میراث فرهنگی نیشابور باید رده های سازمانی برای اینک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیشابور شهر چند هزار ساله بدون موزه

نیشابور شهر چند هزار ساله بدون موزه