مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 21:052021-03-10سياسي

اجرای طرح مجازات سبز در تبریز برای اولین بار در کشور


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح مجازات سبز در تبریز برای اولین بار در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس از تبریز، احمد موقری در جلسه رونمایی از مجازات سبز و تقدیر از شعب صادرکننده مجازات سبز به عنوان مجازات جایگزین حبس با حضور رییس کل محترم دادگستری استان و سایر مسوولان قضایی و اجرایی استان تشکیل شد، اظهار داشت: رویکرد قوه قضاییه در اعمال مجازات جایگزین حبس و کاهش آمار جمعیت زندان ها و پرهیز از تبعات منفی حبس، معمول ترین و عمده ترین نوع مجازات جایگزین حبس را جزای نقدی دانست.

وی همچنین اضافه کرد: مجازات سبز و ارائه خدمات عمومی رایگان از جمله مجازات های جایگزین حبس است که اولین بار در کشور با همکاری شهرداری تبریز به صورت گسترده اجرا می شود.

وی افزود: سامانه سجاح دادگستری استان که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، لیست خدمات مورد نیاز سازمان ها و ارگان های متقاضی اجرای مجازات جایگزین حبس در قالب ارائه خدمات عمومی رایگان توسط محکومان را در اختیار قضات محاکم قرار می دهد و قضات با انتخاب نوع مجازات، اقدام به صدور رأی می کنند و در نتیجه مجازات حبس کاهش یافته و از آسیب های مجازات حبس پیشگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مجازات سبز در تبریز برای اولین بار در کشور

اجرای طرح مجازات سبز در تبریز برای اولین بار در کشور