مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 11:552021-03-10سياسي

ترکیب اتحادیه اسلامی وامت واحده ما رابه تمدن نوین اسلامی می رساند


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسیم که اولین گام در این مسیر، - وجود پارلمان اسلامی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاستخراج شده است.

دکتر شهریاری افزود: باید ادبیات این مدل مفهومی را به ادبیات حقوقی تبدیل کنیم و زیربنای اساس نامه اتحادیه اسلامی را تشکیل دهیم؛ با مجلس شورای اسلامی در این خصوص رایزنی کرده ایم که با استقبال کمیسیون فرهنگی نیز مواجه شده است.

وی تأکید کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسم که اولین گام در این مسیر وجود پارلمان اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آنچه در این مدل مفهومی مطرح شد، محورهای راهبردی و مفاهیم اساسی برای تأسیس اتحادیه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بود، تأکید کرد که این محورها باید در قالب فعالیت هایی اجرایی و عملیاتی محقق شود؛ از اتحادیه های مختلف مجمع می خواهیم ضمن حفظ انسجام خود، به تکمیل و اجرایی شدن محورهای مطرح شده کمک کنند.

حجت الاسلام شهریاری اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت علما و نخبگان در حوزه ارتباطات و اطلاعات استفاده کرد؛ باید با سراسر کشورهای اسلامی بوده بستان داشته باشیم تا متحد شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب اتحادیه اسلامی وامت واحده ما رابه تمدن نوین اسلامی می رساند

ترکیب اتحادیه اسلامی وامت واحده ما رابه تمدن نوین اسلامی می رساند