مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 05:002021-03-10اجتماعي

نوروزخوانی دریای کاسپین در آیین های آستارا


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، جنب و جوش خانواده ها برای تدارک مقدمات استقبال از عید سعید نوروز بیشتر می شود.

- نو شدن سال در گوشه کنار ایران زمین، آداب و آیین های خود را دارد و این مهم در شهرها و روستاهای شمالی کشور منطقه به منطقه از جلگه تا کوهپایه و کوهستان متفاوت و متمایز است.

در بین استان های شمالی، گیلان با کثرت اقوام، دارای تنوع در فرهنگ و جذابیت در آیین ها و مناسبت های ملی و مذهبی است که سیاحت در هر منطقه، لحظات ایده آل و با محتوایی را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم می زند.

زندگی گیلک ها، تالشی ها و آذری ها در شمال تا جنوب و غرب تا شرق این استان، عاملی شده است تا علاقمندان به صنعت توریسم، مدت زمان اقامت خود در شهرها و روستاهای توریستی را با سلیقه خود تنظیم و از این جذابیت ها بهره مند شوند.

این آیین ها در غربی ترین شهرستان استان گیلان بندر مرزی آستارا از روستاهای کوهستانی ونه بین و حیران در بخش مرکزی تا روستاهای چلوند و قره سو در بخش لوندویل هم به تبع این موضوع از سایر مناطق کاملاً متمایز است که این تفاوت در آیین های چهارشنبه سوری و عید نوروز بیشتر ملموس و مشهود است.

قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، فرصتی شد تا نگاهی اجمالی به برخی از این آیین ها داشته باشیم که با توجه به شرایط خاص ساحلی شهرستان، آستارایی ها از ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزخوانی دریای کاسپین در آیین های آستارا

نوروزخوانی دریای کاسپین در آیین های آستارا