مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:552021-03-09اقتصادي

محققانی که تهدیدات بر سر راه تأمین امنیت غذایی را خنثی می کنند


اقدامات در حوزه گیاهپزشکی در کمیت، کیفیت و در دسترس بودن محصولات کشاورزی مؤثر است و اگر در هر یک از این بخش ها اخلالی ایجاد شود، امنیت غذایی مردم کشور دچار چالش می شود.

- ایسنا/گلستان اقدامات در حوزه گیاهپزشکی در کمیت، کیفیت و در دسترس بودن محصولات کشاورزی مؤثر است و اگر در هر یک از این بخش ها اخلالی ایجاد شود، امنیت غذایی مردم کشور دچار چالش می شود.

هر یک از محصولات کشاورزی به طور متوسط دارای 3 آفت و بیماری مطرح هستند و در استانی مانند گلستان که 92 نوع محصول زراعی و باغی مختلف در آن کشت می شود، کنترل این حجم از آفت و بیماری کار بسیار پیچیده ای است.

شناخت آفات، بیماری ها و علف های هرز، تعیین پراکنش، آگاهی از چرخه زندگی و بیواکولوژی آنها و در نهایت مشخص کردن روش های مؤثر مبارزه در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

با توجه به اهمیت موضوع و شرایط آب و هوایی منطقه، بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در سال 1343 تحت عنوان آزمایشگاه بررسی آفات و بیماری های گیاهی فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه با همکاری و هماهنگی مراکز گیاهپزشکی ملی و بین المللی، در واحدهای اصلی آفات، بیماری ها و علف های هرز مشغول به فعالیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققانی که تهدیدات بر سر راه تأمین امنیت غذایی را خنثی می کنند

محققانی که تهدیدات بر سر راه تأمین امنیت غذایی را خنثی می کنند