مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-08بين الملل

استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار پایان داد


استرالیا همکاری دفاعی خود با میانمار را به حالت تعلیق درآورده و کمک های بشردوستانه اش را به این کشور به دلیل کودتای نظامی و براندازی دولت مدنی در میانمار و بازداشت یک شهروند استرالیایی به سمت و سویی دیگر تغییر داده است.

- استرالیا همکاری دفاعی خود با میانمار را به حالت تعلیق درآورده و کمک های بشردوستانه اش را به این کشور به دلیل کودتای نظامی و براندازی دولت مدنی در میانمار و بازداشت یک شهروند استرالیایی به سمت و سویی دیگر تغییر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماریس پاین، وزیر خارجه استرالیا امروز (دوشنبه) گفت، دیپلمات های استرالیایی و خویشاوندان شان ترنل ، مشاور سیاست اقتصادی تنها دو بار توانستند تلفنی با وی از زمان بازداشتش در اوایل فوریه سال جاری میلادی در میانمار صحبت کنند.

وی همچنین دسترسی به این مشاور اقتصادی را با پشتیبانی محدود کنسولی اعلام کرد و گفت: بر این باوریم که این شهروند استرالیایی که استاد دانشگاه هم است به صورت عمدی و به همراه اعضای دیگر دولت میانمار از جمله آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور و وین مینت، رییس جمهوری میانمار دستگیر شده است.

وزیر خارجه استرالیا ادامه داد: ما شرایط بازداشت این شهروند استرالیایی و دلایل بازداشت او را قبول نمی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار پایان داد

استرالیا به همکاری دفاعی خود با میانمار پایان داد