مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 10:202021-03-08اقتصادي

جزییاتی از ویژگی های امنیتی 5000 تومانی جدید


روز گذشته از 5000 تومانی جدید با کمرنگ شدن چهار صفر بر روی آن و طرح آرامگاه حافظ پشت آن رونمایی شد که دارای چند ویژگی امنیتی چون طراحی خطی سه بعدی، - تصویر مکمل طرح مخفی، چاپ برجسته، ریز نوشته (میکرو پرینت) علامت مخصوص روشندلان، واتر مارک، نخ امنیتی پنجره ای هولوگرافیک و.

است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته سری سوم اسکناس جدید 5000 تومانی با کمرنگ شدن چهار صفر و طرح آرامگاه حافظ در پشت این اسکناس، توسط بانک مرکزی منتشر شد.

از ویژگی های امنیتی اسکناس جدید 5000 تومانی می توان به طراحی خطی سه بعدی، تصویر مکمل طرح مخفی، چاپ برجسته، ریز نوشته (میکرو پرینت) علامت مخصوص روشندلان، واتر مارک، نخ امنیتی پنجره ای هولوگرافیک، نخ امنیتی پنهان و شماره سریال اشاره کرد.

جزییات این ویژگی های امنیتی بیانگر این است که نخ امنیتی پنجره ای هولوگرافیک، دارای پوشش ویژه ای است که در مقابل نور و با تغییر زاویه دید، به صورت هفت رنگ دیده می شود.

همچنین بر روی آن عبارت لاتین I.

R.

IRAN درج شده است.

نخ امنیتی پنهان نیز که به صورت پنهان در خمیره کاغذ قرار گرفته است، در مقابل نور به سهولت قابل رؤیت است و همچنین عبارت لاتین I.

R.

IRAN بر روی آن درج شده است.

تصویر مکمل ویژگی امنیتی دیگر این اسکناس هاست که سمتی از عدد 5 در رو و قسمتی دیگر از آن در پشت اسکناس چاپ شده که در مقابل نور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از ویژگی های امنیتی 5000 تومانی جدید

جزییاتی از ویژگی های امنیتی 5000 تومانی جدید