مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 09:452021-03-08ورزشي

کارهای فرهنگی محله محور در مساجد گیلان


کارهای فرهنگی در مساجد گیلان محله محور بوده و ریل گذاری برنامه های فرهنگی، هنری و علمی محله محور و در محدوده خانوارهای آن محل انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، از صدر اسلام تاکنون همگان مساجد را محلی مناسب برای انجام امور معنوی و عبادت و همچنین به دلیل دسترسی راحت مناسب ترین مکان در خصوص انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی است.

مساجد از دیرباز تاکنون جایگاه ویژه ای در بین تمامی مؤمنان برخوردار است، زیرا نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان در این مکان مقدس انجام و از سوی دیگر به نوعی مسجد کانون ارتباط، اتحاد، همدلی و وحدت میان تمامی مسلمانان عالم به حساب می آید.

یکی دیگر از مهم ترین وظایف مجلس برگزاری کلاس های علمی در راستای کسب علم و دانش از طریق گوناگون مثل تشکیل حلقه های درس است و به این دلیل نقش مسجد درگذشته همانند دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بسیار حائز اهمیت است.

در این شرایط نفوذ فرهنگی در جامعه که استکبار به دنبال کمرنگ جلوه دادن نقش دین در جامعه است، مساجد می بایست با انجام کارهای فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهب بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته های مختلف بوده و جوانان از این طریق به حضور بیشتر در مدارس رغبت پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارهای فرهنگی محله محور در مساجد گیلان

کارهای فرهنگی محله محور در مساجد گیلان