مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-08فرهنگي

یادی از حسن انوشه در تولد پس از کوچش


حسن انوشه می گفت ادبیات را حتی برای دانش آموزان رشته های ریاضی و طبیعی هم به درسی جدی تبدیل کرده بود و آن ها را با خود به کتابخانه شهر می برد.

- حسن انوشه می گفت ادبیات را حتی برای دانش آموزان رشته های ریاضی و طبیعی هم به درسی جدی تبدیل کرده بود و آن ها را با خود به کتابخانه شهر می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر بیماری سرطان امانش را نمی برید و در فروردین ماه سالی که گذشت، به کوچی همیشگی نمی رفت، حالا 76ساله می شد.

امروز نخستین زادروز حسن انوشه، نویسنده، پژوهشگر تاریخ و زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی در نبودش است؛ مردی که گرچه از میان مان رفته است اما با آثاری که از خود در زبان و ادبیات فارسی به جا گذاشت، تا همیشه خواهد بود.

گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی ( چشم و چراغ در فضای مجازی) به این مناسبت بخشی از گفت وگوی او را که در ارج نامه حسن انوشه توسط حسن اکبریان طبری منتشر شده، به اشتراک گذاشته که چنین است: از دوره دبیری تان در مدرسه های شاهی و تاثیرتان بر کتابخوانی دانش آموزان بگویید.

شاید یکی از دلایلی که بچه های آن دوره هنوز به من محبت دارند و سراغم را می گیرند، این بوده که من ادبیات را، حتی برای دانش آموزان رشته های ریاضی و طبیعی، که به آن اهمیت نمی دادند، تبدیل به درسی جدی کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از حسن انوشه در تولد پس از کوچش

یادی از حسن انوشه در تولد پس از کوچش