مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 05:552021-03-08اجتماعي

گسترش بازی های محلی و بومی عشایر در مدارس/ جای خالی بازی های محلی در «شاد»


مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر آموزش کشور گفت: بازی به عنوان یک ابزار یادگیری است و وزارت ورزش و جوانان برای سلامت جسمی دانش آموزان باید در کنار آموزش و پرورش فعالیت کند.

- محممدرضا سیفی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های آموزش و پرورش برای سلامت دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی است تا فدارسیون های ورزشی در کنار استعدادیابی برای بعد سلامت دانش آموزان نیز فعالیت نمایند.

وی افزود :1732 مدرسه سیار و نیمه سیار در کشور میزبان دانش آموزان عشایری هستند و سه و نیم میلیون دانش آموز در مدارس روستایی ابتدایی تحصیل می کنند که وزارت ورزش و جوانان می تواند با اهدای وسایل ورزشی مناسب در پرورش جسم آنان به وزارت آموزش و پرورش کمک نماید.

وی با اشاره به نشست مشترک با فدارسیون بازی های بومی و محلی کشور بیان کرد: بازی های بومی و محلی عشایری این ظرفیت را دارد که در داخل مدارس شهر هم گسترش پیدا کند و خانواده ها در منازل و یا در پارک های شهری این بازی ها را همراه فرزندان خود انجام دهند.

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان در داخل خانه های خود بتوانند همراه اولیا برخی بازی هایی که امکان دارد را به صورت خانوادگی انجام دهند تا در کنار نشاط، سرگرمی و یادگیری صورت گیرد مدیرکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش بازی های محلی و بومی عشایر در مدارس/ جای خالی بازی های محلی در «شاد»

گسترش بازی های محلی و بومی عشایر در مدارس/ جای خالی بازی های محلی در «شاد»