مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 06:202021-03-07سياسي

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی دیدار پاپ و آیت الله سیستانی


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت دیدار آیت الله العظمی سیستانی و پاپ فرانسیس تاکید کرد: اینک فرصتی مغتنم برای عالمان شیعی، - مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت دیدار آیت الله العظمی سیستانی و پاپ فرانسیس تاکید کرد: اینک فرصتی مغتنم برای عالمان شیعی، روحانیت، حوزه های علمیه و تشکل های حوزوی فراهم شده است تا با الگو قرار دادن این دیدار، گفتگوی بین الادیان و بین المذاهب را با جدیتی بیشتر پیگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم (سوره مائده آیه 89) بگو ای اهل کتاب بر سخنی گردآییم که میان ما و شما یکسان است.

سفر عالیجناب پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیک های جهان به عراق و دیدار با مرجعیت اعلای نجف اشرف حضرت آیت الله العظمی سیستانی، رویدادی بسیار با اهمیت در واپسین روزهای قرن چهاردهم بود.

این دیدار نه تنها گامی سرنوشت ساز در فرایند تعامل و گفتگوی بین الادیان بود، بلکه در شرایطی که خشونت در پوشش مذهبی و فرقه ای، خاورمیانه و جهان اسلام را با بحران روبرو ساخته است، چهره ای رحمانی و صلح جویانه از ادیان ابراهیمی را به نمایش گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی دیدار پاپ و آیت الله سیستانی

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی دیدار پاپ و آیت الله سیستانی