مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 05:552021-03-07سياسي

سنت درخت کاری در جامعه احیا شود


باید سنت درخت کاری را با عمل به شعار «هر ایرانی یک درخت» عمل کنیم تا هم حافظ طبیعت بوده و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم.

- ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: باید سنت درخت کاری را با عمل به شعار هر ایرانی یک درخت عمل کنیم تا هم حافظ طبیعت بوده و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز (17 اسفندماه) در دیدار با کارکنان اداره منابع طبیعی ابهر با اشاره به اهمیت جایگاه منابع طبیعی در مکتب اسلام، عنوان کرد: منابع طبیعی اعم از درخت، خاک، آب و گیاهان، همه بر گردن انسان حق و حقوقی دارند که رعایت حقوق آن ها از واجبات بوده و اگر رعایت نشود، معصیت است.

وی با تاکید بر اینکه از جمله حقوق این منابع خدادادی این است که به آن ها ظلم نکرده و رسیدگی کنیم، اضافه کرد: اگر کسی منابع طبیعی را لگدمال کند، باید مجازات شود.

همان گونه که به خانه و خانواده رسیدگی می کنیم، باید به طبیعت پیرامون مان نیز رسیدگی کرده و از وقت، انرژی و حتی اموال مان برای آن ها هزینه کنیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه علی رغم اینکه درختان ریه های زمین محسوب می شوند و نقش تاثیرگذاری در زندگی ما ایفا می کنند، ما حق درختان را ادا نکرده ایم، ادامه داد: اگر با تقوا باشیم باید حق درخت را ادا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنت درخت کاری در جامعه احیا شود

سنت درخت کاری در جامعه احیا شود