مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 05:452021-03-07اقتصادي

جلوگیری از فرسایش خاک با اجرای طرح آبخیزداری در 17 حوضه آبی آذربایجان غربی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری در 17 حوضه آبخیز استان با پیشرفت 40 درصدی در دست اجرا است، گفت: - هادی قاسمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، به بالا بودن آمار فرسایش خاک و بیابان زایی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار موجود، میزان فرسایش خاک در ایران 3 برابر آسیا است و کشور از نظر توسعه بیابان در ردیف 5 کشور اول جهان قرار دارد، در حالی است که متوسط جهانی 2.

5 تن در هکتار است.

وی از اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از فرسایش خاک  در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال 22 پروژه آبخیزداری با اعتبار 28 میلیارد تومان  در 150 هزار هکتار از عرصه های آذربایجان غربی اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در فاز نخست بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافته است که از این میزان 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی است.

    قاسمی با بیان اینکه این طرح های آبخیزداری در 17 حوضه آبخیز استان با پیشرفت اعتبارات 40 درصدی در دست اجرا است، افزود: با اجرای هر هکتار آبخیزداری می توان 500 مترمکعب آب جدید تولید کرد، ضمن اینکه اجرای هر هکتار عملیات آبخیزداری از 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از فرسایش خاک با اجرای طرح آبخیزداری در 17 حوضه آبی آذربایجان غربی

جلوگیری از فرسایش خاک با اجرای طرح آبخیزداری در 17 حوضه آبی آذربایجان غربی