مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 12:252021-03-06سياسي

گفتگو پیرامون کتاب «دولت و توسعه اقتصادی» در برنامه چراغ مطالعه


چراغ مطالعه در دهمین قسمت از فصل علوم اجتماعی، میزبان محمدتقی دلفروز است و با او در مورد کتاب «دولت و توسعه اقتصادی: اقتصاد سیاسی توسعه در ایران و دولت های توسعه گرا» گفتگو می کند.

- چراغ مطالعه در دهمین قسمت از فصل علوم اجتماعی، میزبان محمدتقی دلفروز است و با او در مورد کتاب دولت و توسعه اقتصادی: اقتصاد سیاسی توسعه در ایران و دولت های توسعه گرا گفتگو می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، چراغ مطالعه در دهمین قسمت از فصل علوم اجتماعی امشب (شنبه 16 اسفند ماه) میزبان محمدتقی دلفروز است و با او در مورد کتاب دولت و توسعه اقتصادی: اقتصاد سیاسی توسعه در ایران و دولت های توسعه گرا گفتگو می کند.

محمدتقی دلفروز در این کتاب با مقایسه برنامه های توسعه در کره جنوبی، تایوان، سنگاپور و مالزی معتقد است می توان دو نوع برنامه ریزیِ کلی برای رسیدن به مقاصد توسعه ای در نظر گرفت.

گونه اقتدارگرایانه توسعه که مبتنی بر نقش پررنگ دولتی متمرکز و اقتدارگرا که با شدت و حدت هر نوع تکثر و مخالفتی را از جلوی پای خود کنار می زند و برنامه ای بالا به پایین و سریع برای رسیدن به توسعه پیش می گیرد و گونه دموکراتیک توسعه که تلاش می کند با ساختارهای دموکراتیک، عاملیت مردم و چرخش نخبگان قدرت به توسعه دست یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگو پیرامون کتاب «دولت و توسعه اقتصادی» در برنامه چراغ مطالعه

گفتگو پیرامون کتاب «دولت و توسعه اقتصادی» در برنامه چراغ مطالعه