مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 07:202021-03-06اقتصادي

سوخت بری در شأن مردم ایران نیست/ برای حل این مسئله باید چه کرد؟


با نگاه به واقعه سراوان و محنت مردمان غیرتمند بلوچ و زمینه های خشونت و ناآرامی که در این صحنه آفریده شده که همه آنها به ضرر ایران و بلوچستان است، - توسعه نیافتگی و فقر و نابرابری این منطقه، زمینه اصلی این گونه وقایع است که به خاطر کوتاهی دولت ها پدیدآمده است.

پایگاه خبری جماران: ناآرامی های خشونت بار سراوان را می توان از منظرهای مختلفی مورد بررسی قرار داد، از نظر بازار سیاه سوخت و سودآوری آن برای افرادی خاص و اشتغال مردم عادی که از سر ناچاری به شغل سوخت بری مشغول اند و یا از منظر سیاسی وامنیتی به این پدیده نگاه نمود.

همچنین می توان از منظر توسعه منطقه سیستان و بلوچستان و حق آن منطقه برای توسعه و برخورداری از مواهب آن به موضوع نظر افکند.

یکی از وظایف ذاتی حکومت ها و دولت ها سیاستگذاری و زمینه سازی برای توسعه ملی و منطقه ای ایران است.

توسعه ملی ایران همانند پازلی است که از توسعه مناطق تشکیل یافته و هر منطقه ای در تقسیم کار ملی تلاش هایی می کند که مجموعه فرآیند بده بستان آنها توسعه ملی را شکل می دهد.

از سوی دیگر در اقتصاد ایران حداقل بیش از 70 سال است که بین 40 تا 60 درصد درآمد بودجه عمومی دولت از نفت و گاز و فرآورده های آن تامین می شود به همین دلیل دولت شکل گرفته دولتی است رانتیر یا رانتی، اگر فرض کنیم قیمت نفت 50 دلار باشد، جمع هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوخت بری در شأن مردم ایران نیست/ برای حل این مسئله باید چه کرد؟

سوخت بری در شأن مردم ایران نیست/ برای حل این مسئله باید چه کرد؟