مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 05:052021-03-06فرهنگي

گرد فراموشی بر چهره هنرمندان چیره دست چهارمحال و بختیاری


صنایع دستی در هر منطقه نشان دهنده فرهنگ و قدمت تاریخی آن منطقه است، اما متاسفانه در سال های اخیر به علت رشد تکنولوژی و زندگی مدرنیته، گرد فراموشی بر چهره هنرهای دستی قدیمی و سنتی نشسته و این آثار هنری چشم نواز و دلنواز در حال پیوستن به گنجه های تاریخ هستند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری صنایع دستی در هر منطقه نشان دهنده فرهنگ و قدمت تاریخی آن منطقه است، اما متاسفانه در سال های اخیر به علت رشد تکنولوژی و زندگی مدرنیته، گرد فراموشی بر چهره هنرهای دستی قدیمی و سنتی نشسته و این آثار هنری چشم نواز و دلنواز در حال پیوستن به گنجه های تاریخ هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر بخواهیم نام صنایع دستی قدیمی و سنتی چهارمحال و بختیاری را از نسل جدید بپرسیم، شاید به ندرت بتوانند نام چند هنر را بر زبان بیاورند و بسیاری از قشر جوان و نوجوان اصلا نام این صنایع دستی و کاربرد آن ها را به خاطر نمی آورند.

صنایع دستی علاوه بر جاذبه های بصری، فرهنگی و بومی می تواند زمینه رشد اقتصادی، اشتغال، کاهش وابستگی به خارج از کشور، افزایش صادرات غیرنفتی، حفظ محیط زیست و .

را در کشور فراهم کند، اما متاسفانه در سالیان اخیر بنا به دلایل گوناگون این هنرها در حال فراموشی هستند و افراد رغبت چندانی برای خرید این نوع دست سازه ها ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد فراموشی بر چهره هنرمندان چیره دست چهارمحال و بختیاری

گرد فراموشی بر چهره هنرمندان چیره دست چهارمحال و بختیاری