مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 11:052021-03-05پزشكي

داوطلبان 50 تا 75 ساله واکسن کووایران برکت را دریافت می کنند


در فاز سوم تست انسانی این محصول، جمعیت 18 تا 75 سال واکسن را با فاصله زمانی بهینه و با توجه به نتایج فاز دوم، دریافت می کنند.

- مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مطالعه تلفیقی جدیدی برای افراد 50 تا 75 ساله به صورت موازی با طرح مطالعاتی اصلی واکسن کوو ایران برکت در حال انجام است تا ایمنی زایی برای این گروه مهم سنی به منظور دریافت واکسن بررسی شود.

مرحله نخست فاز مطالعات انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا با نام کوو ایران برکت در بین 56 داوطلب 18 تا 50 ساله انجام شده که قرار است نتایج آن به زودی به سازمان غذا و دارو اعلام شود.

دکتر حامد حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در این مورد اظهار داشت: در کنار مطالعات اساسی روی داوطلبان 18 تا 50 ساله، پروتکل های دیگری هم برای تکمیل شدن پروفایل واکسن ایرانی کرونا تهیه شده است.

وی افزود: فاز اول تست انسانی در این دوره سنی هم با توالی تزریق صفر و 14 روز و با دوز 5 میکروگرم با هدف اثبات ایمنی در گروه سنی 50 تا 75 سال انجام می شود.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآوری این که در ابتدا 24 داوطلب واکسن فعال و 8 هشت نفر هم پلاسبو (Placebo دارونما) را دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی مطالعه، افراد با سن بالاتر به فاز دوم تست انسانی طرح مطالعه اصلی ادغام می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داوطلبان 50 تا 75 ساله واکسن کووایران برکت را دریافت می کنند

داوطلبان 50 تا 75 ساله واکسن کووایران برکت را دریافت می کنند